Kun kaikki tarvittavat johdot ovat kytketty luotettavasti oikeisiin paikkoihin voidaan varovaisesti alkaa syöttämään virtaa järjestelmään. Kuitenkin, ennen elektronien syöttämistä kupariin, itse tekisin asiat tässä järjestyksessä:

  1. Asennetut laitteet, puolat ym. irti liittimistään, kaikki virtakytkimet "nollille". Mahdolliset hifi-aparaatit irti virtajärjestelmästä.
  2. Yleismittari kouraan (lue täältä jos et osaa käyttää)
  3. Jos haluaa edetä varovaisesti, niin mitataan ensin virrankulutus koko autosta kun virta on pois päältä - Ampeerilukeman pitäisi siis näyttää likimain nollaa. Omalla vastuulla voipi koittaa varovasti tökkiä akunkenkää kiinni akkuun (muista; ensin + ja sitten -, --> todennäköisyys että hitsaat lenkkiavaimen auton runkoon pienenee), tässä vaiheessahan ei pitäisi tulla kipinän kipinää kun kaikkien aparaattien virtakytkimet ovat nollilla. Kytke akunkengät kiinni.
  4. kun ollaan selvitty edellisestä kohdasta ilman säkeniä ja savuja niin mitataan jännite ohjainlaitteen liittimillä (muista kääntää yleismittari jännitealueelle!). Eli sytytysvirtaa päälle ja katsotaan mittarin lukemia. Akkujännitehän sielä pitäisi näkyä. Pistä virta pois päältä.
  5. Kun nyt luottamus on kasvanut että johdot ovat kuin ovatkin oikeinpäin ja kaikki kytketty eikä oikosulkuja missään niin voidaan hyvällä omallatunnolla kytkeä poksit kiinni ja kaapelit kiinni liittimiinsä. Tässä vaiheessa perusteellinen kaveri mittaisi uudestaan koko auton virrankulutuksen "virrat päällä" ja miettisi että se on järkevissä rajoissa systeemeihin nähden.
  6. Tarkista järjestelmät ohjeidensa mukaisesti.

Tästä on hyvä jatkaa! Vaikka tänne.