Katso oheisesta ohjeesta oikeaoppinen tapa kytkeä manuaalinen päävirtakytkin kilpa-autoon.   

FIA-hyväksytty päävirtakytkin tarkoittaa käytännössä sitä, että kytkimessä on lisäkärjet koko sähköjärjestelmän sammuttamiseen ja kytkintä on voitava käyttää auton ulkopuolelta.

Lataa tiedosto: Päävirtakytkimen kytkentä (FIA-approved)(55.5 KiB) 2013 AKK sääntökirjassa "AUTOJEN TEKNISET MÄÄRÄYKSET JA KULJETTAJIEN AJOVARUSTEET"  sanotaan päävirtakytkimestä seuraavaa (Liite J, 253-13, s.301):

13. Päävirtakatkaisin Päävirtakatkaisimesta on voitava sulkea kaikki virtapiirit (akku, laturi, valot, äänimerkinantolaite, sytytys, sähköiset valvontalaitteet jne), myös moottorin tulee sammua. Diesel-autoissa, joissa ei ole elektronista polttoainesyöttöä, tämän katkaisijan tulee sulkea moottorin ilmansaanti. Katkaisijan on oltava kipinättömästi toimiva ja sitä on voitava käyttää auton sisä- ja ulkopuolelta. Ulkopuolella katkaisin on sijoitettava umpiautoissa tuulilasitolpan alakulman läheisyyteen. Se tulee merkitä valkoreunaisella sinisellä kolmiolla, jonka kanta on vähintään 12 cm, ja jossa on punaisen salaman kuva. Umpiautoissa ulkopuolinen laukaisu on pakollinen. Päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa rata- ja mäkikilpailuissa. Sitä suositellaan muihin kilpailuihin. Kansallinen lisäys: Asennus on pakollinen nopeuskilpailuissa ryhmissä N, A ja FinR (paitsi rallisprinteissä). Ryhmissä F ja SS asennus on pakollinen kaikissa lajeissa. Sitä suositellaan muihin kilpailuihin.


Kuitenkin, lajista riippuen joihinkin laitteisiin on tultava virta vaikka päävirtakytkin on pois päältä. (esim. takasumuvalo). AKK:n sääntökirjasta löytyy lajikohtaiset ohjeet (2013). Ajantasaisin tieto löytyy AKK:n sääntö-sivulta.