Ohjeita

  1. Tatech T32 liittimen pinnijärjestys

    Alla olevissa linkeissä Tatech 32 pinnijärjestys. Värikoodaukset johdoille tarkoittavat TT-Speedin valmistamia johtosarjoja. Johdot ovat värikoodattu toiminnon mukaan. Esim. sylinterin numeron mukaan, anturin mukaan jne. Tatech T32 6-cyl Tatech T32 4-cyl 

    Lue lisää »
  2. Perustarkistukset asennuksen jälkeen

    Kun kaikki tarvittavat johdot ovat kytketty luotettavasti oikeisiin paikkoihin voidaan varovaisesti alkaa syöttämään virtaa järjestelmään. Kuitenkin, ennen elektronien syöttämistä kupariin, itse tekisin asiat tässä järjestyksessä:

    1. Asennetut laitteet, puolat ym. irti liittimistään, kaikki virtakytkimet "nollille". Mahdolliset hifi-aparaatit irti virtajärjestelmästä.
    2. Yleismittari kouraan (lue täältä jos et osaa käyttää)
    3. Jos haluaa edetä varovaisesti, niin mitataan ensin virrankulutus koko autosta kun virta on pois päältä - Ampeerilukeman pitäisi siis näyttää likimain nollaa. Omalla vastuulla
    Lue lisää »
  3. After-market ruiskujen triggeröinti

    Monesti kysytään että mikä on sopivin triggeröinti mun koneeseen, riittääkö pelkkä kampiakselilta mitattu tieto, kelpaako 60-2 vai pitääkö olla joku muu, mikä:__________?

    Valotetaanpa asiaa. Jos tahdot skipata nippelitiedot, niin klikkaa tästä. Triggeröinti tarkoittaa käytännössä moottorin asennon ja pyörintänopeuden mittauksen anturointia. Nämä tiedot mahdollistavat oikean sylinterin ohjauksen oikeaan aikaan. Jälkiasennettavien moottorinohjausten (jäljempänä Ecu) tapauksessa triggeröinnin määrittää monesti Ecun tukemat vaihtoehdot. Onneksi tänäpäivänä moni Ecu tukee yleisimpiä eri moottorivalmistajien anturointeja. Jos kyseess&aum

    Lue lisää »
  4. Etätuki

    Jos sinulla on tietokone/tabletti, jolla pääset säätämään esim. moottorinohjauksen ohjelmaa, mutta et osaa kovin hyvin käyttää sitä, ota yhteys TT-Speediin!

    Meidän kautta on mahdollista saada myös etätukea, tarvitset vain tietokoneen jossa on tarvitsemasi säätö-/konfigurointiohjelma, nettiyhteys ja Teamviewer-ohjelma asennettuna. Lataa Teamviewer 12 osoitteesta www.teamviewer.com (Tässä suora linkki asennusohjelmaan) ja seuraa asennusohjeita. Huom! Asenna Teamviewer 12 versio! Etäyhteyteen tarvitsemme Teamviewer ID:si ja vaihtuvan salasanan.

    Lue lisää »
  5. Kuinka kytkeä 034-motorsport puolat

    Tässä ohjeessa kerrotaan kuinka 034-motorsport puolat kytketään oikein. Kytkentäohjeessa on 4-, 5-, 6- ja 8-sylinterisen ohjeet.

    Ohjeessa käytetään Tatech-ohjaimen pin numerointia mutta samaa ohjetta voidaan soveltaa myös muihin moottorinohjausjärjestelmiin. Siksakilla oleva kuvio kaaviossa tarkoittaa kierrettyä johdinparia. Mikäli haluat varmistaa häiriösuojauksen, käytä kierrettyä paria ja lisänä vielä metallipunossuojasukkaa jota löydät verkkokaupasta.

    Lataa tiedosto:Kuinka kytkeä 034-motorsport puolat (192.4 KiB)

    Lue lisää »
  6. Päävirtakytkimen kytkentä (FIA-approved)

    Katso oheisesta ohjeesta oikeaoppinen tapa kytkeä manuaalinen päävirtakytkin kilpa-autoon.   

    FIA-hyväksytty päävirtakytkin tarkoittaa käytännössä sitä, että kytkimessä on lisäkärjet koko sähköjärjestelmän sammuttamiseen ja kytkintä on voitava käyttää auton ulkopuolelta.

    Lataa tiedosto: Päävirtakytkimen kytkentä (FIA-approved)(55.5 KiB) 2013 AKK sääntökirjassa "AUTOJEN TEKNISET MÄÄRÄYKSET JA KULJETTAJIEN AJOVARUSTEET"  

    Lue lisää »
  7. Race Technology Dash2 perusasetukset Tatech-moottorinohjaukselle

    Oheisesta tiedostosta löydät Race Technology Dash2 LCD näytön peruskonfiguraation Tatech 32-moottorinohjaukselle.

    Muista että sinun tarvitsee konfiguroida myös  näytöstä mm. RPM-source. Katso tarkempi ohje pdf-tiedostosta tai suoraan Racetechnologyn sivuilta. --> Lataa konfigurointitiedosto tästä <-- 

    Lue lisää »
  8. Ensikäynnistys moottorinohjauksen asennuksen jälkeen

    Jotta välttyisit hermojen ja vehkeiden palamiselta heti alkumetreillä, kannattaa lukaista nämä ohjeet läpi. Hätäisimmät voi siirtyä suoraan oheiseen PDF-fileeseen ja lähteä sitä kautta turailemaan. Yleensä nämä hommat tehdään aamukahden jälkeen kun ollaan jo muutenkin tehty kuuluisia 25-tuntisia päiviä viikko putkeen, joten selkeä miettiminen on aikalailla mahdotonta. Tämän litanian tarkoitus on auttaa tekemään asiat oikeassa järjestyksessä hetkinä,  joissa hermojen menetys on hyvin tode

    Lue lisää »
  9. USB-RS232 adapterit ja Windows

    Vanhan liiton sarjaportit ovat vielä tänäpänä suosiossa erilaisissa moottoriurheiluun liittyvissä laitteissa yksinkertaisuutensa ja luotettavuutensa vuoksi, mutta eivät kuitenkaan moderneissa tietokoneissa - joten monesti joutuu joko a) hankkimaan älyttömän kalliin läppärin jota ei mielellään käytä motorsportin hazardeissa ympäristöissä (pl. Toughbookit?) tai b) hankkimaan jo harvinaisuuksiksi käyviä vanhanliiton läppäreitä, (esim IBM T20 tai T30) joissa ei performanssi ole tän päivän mittapuulla kuin välttävä. No mutta, "onneksi"

    Lue lisää »